Tags

, , , ,

Det danska familjeägda klädmärket Milk Copenhagen har nu släppt sin aw kollektion med namnet Gym Class Heroes.


Redan innan webbsidan öppnade för försäljning kunde man beställa kläder från någon av de konsulter som jobbar för Milk Copenhagen. Vis av erfarenheten visste jag att det var en bra idé om man inte vill missa någon av godbitarna.


Jag beställde genast byxorna och bikerjackan på bilden. Jackan är supermysig och kommer att användas som tjockare tröja under de kallare månaderna. Än så länge funkar den dock som ytterplagg. Ture fick många komplimanger för den och det syntes att han blev mallig.



Byxorna är dock min stora favorit. De har en ribbad struktur som ger en lyxigare känsla. Jag älskar när mjukisbyxor kan användas till fint. Och det är något som känns genomgående med Milk Copenhagens kläder. Det är snygga kläder som är lekvänliga.


Vi har nu kompletterat vår garderob med ytterligare några plagg från höstens kollektion. Den rutiga lumberjackskjortan är perfekt till hösten. Både som den är eller med en T-shirt under.


  

 


Det här är, som ni ser, kläder med lite attityd. Precis som killen som bär dem.


Jag köpte även en jacka till mig själv från höstens kollektion. Den är perfekt nu till hösten. Märkligt nog är det ingen som springer runt och fotograferar mig när jag tar den på mig.

Milk Copenhagen har barnstorlekar mellan    92-164. Snart kan det alltså bli ett inköp till lillebror också.
På bilderna bär Ture Magnus biker jacket, Lukas sweat pants, Bertil T-shirt, Edward shirt, Hugo sweat pants och Sofus socks.

 

