Jag har alltid drömt om att kunna åka skejtboard. Eller snowboard. Jag hade en skitdålig bräda som jag övade på både i garaget och på skolgården. Men jag var för feg. Och hade för dåliga knän visade det sig. Men drömmen har levt kvar…

Våra nya vänner L och W frågade om vi inte skulle hänga med på skejtboardskola. Och förstå lyckan när Ture visade sig tycka att det är superkul att åka bräda! 

Här är några bilder från första lektionen. Det var lite nervöst, men roligt när man vågat 

   
    
    
    
 
Ture tycker fortfarande att det är bäst att sitta på brädan, men idag (andra lektionen) vågade han faktiskt åka ner för en liten backe ❤️  kompisen W har tagit några fler lektioner och är superduktig. Läraren Ants Neo är pedagogisk och lyckad förena lärdom med lek. 

Citat från Ture: “det här vill jag göra varje dag!”

  
    
    
    
    
   

