Livet som småbarnsförälder har hittills varit relativt smärtfritt. Små barn små problem sägs det. Med katter är det jämnstora problem mest hela tiden. Plockar man inte undan efter sig får man räkna med att hörlurar äts upp eller att det som man lagt på bordet kan återfinnas i ett hörn under soffan. Något som jag inte hade räknat med var att katten skulle hoppa 1,5 meter upp i vitrinskåpet och ge sig på min virkning.

Det här var en gång i tiden ett fint vivaldinystan. Nu är det en utmaning. Jag behöver använda ca 1/3 av det här trasslet för att kunna slutföra en sjal…

20120920-082215.jpg

Den skyldige syns i bakgrunden.

Ibland kan man dock inte klandra det nyfikna lilla livet. Om man vet att hon älskar att gnaga på äggkartonger och älskar att ligga i korgen under barnvagnen är det inte optimalt att glömma en nyinköpt kartong med ägg där under två dagar. Det blev en kladdig överraskning för husse att ta hand om i morse.

För att mormor och farmor inte ska bli besvikna lägger jag upp en bild på underverket också 😉 han ligger så fint och sover bredvid mig.

20120920-082753.jpg

