Idag ska vi på vårt första icke rutinmässiga besök hos BVC. Vi ska dit för att få Tures tår undersökta.

Gårdagen var riktigt jobbig. Ture rosslade, snorade och skrek hela dagen. Jag ringde några samtal till vårdguiden och BVC och fick tips på vad som kunde göras för att underlätta för honom. Staffan kom hem tidigare och hade med sig koksaltlösning och snorsug från Apoteket. Det var inte en populär kur, men han blev lite bättre av det och idag verkar han vara sig själv igen.

Staffan åkte till Sundsvall tidigt i morse så jag fick ta hand om Tures och mina morgonrutiner själv för första gången. Det gick förvånansvärt bra. Han somnade i babysittern så jag hade möjlighet att springa runt och fixa nödvändigheter som tandborstning, sängbäddning och kattlåderensning. Jag har till och med hunnit skriva ett inlägg till Deckarhuset för första gången på flera månader. Lyx!

