Borde jag döpa om bloggen till “Tures bubbla” eller “bebisbloggen”? Det mesta, eller ALLT, i vår värld kretsar just nu kring pojkis och hans behov. Jag känner att jag har blivit lite tråkig och hjärntvättad som inte kan prata om eller tänka på annat. Men va 17, det är väl så det ska vara? Att jag i måndags lämnade in uppsatsen, det största ångestprojektet i mitt liv, överskuggades helt av att den lille hade en dålig dag och skrek nästintill oavbrutet från kl 11-20 då vi båda somnade av utmattning.

Igår hade vi å andra sidan en mycket bättre dag. Vi sov mycket och lekte med det nya babygymet. En stor succé!
Vi kunde fördröja kvällsgråten något, men kl 18 drog den igång ordentligt. Det verkar som att han har ont och vi känner oss så maktlösa. Vi ska till BVC idag och jag hoppas att vi kan få lite tips på vad vi kan göra för honom.

Nu när Staffan börjat jobba är det självklart svårt att få tid för allt sånt som vi brukar tycka om att göra, även om det bara handlat om att kura ihop sig i soffan med någon bra serie. Igår efter att Ture, helt utmattad efter all gråt, somnat i min famn la vi oss i sängen och tittade på Leverage på paddan. Underbart!

20120815-103057.jpg

