Tags

, ,

Igår arbetade jag sista dagen på Fazer.

Otroligt vemodigt samtidigt som det ska bli så skönt att slippa promenaden över Västerbron på morgonen. För att inte tala om möjligheten att kunna lägga sig ner när ryggen börjar protestera! Vilken lyx!

Det blev ett tårfyllt farväl med blommor, tårta och presenter. Jag kände mig riktigt eländig på vägen hem – tunnelbana i rusningstrafik med tårar i ögonen och en jättelik bukett i famnen.

Dagen avslutades dock på bästa sätt.

Träffade Jessica för första gången på 7 månader! Hon, jag och Sara (och fina Staffan så klart) firade vårt återseende med Cola Zero och en pizza. Vi vet hur man festar till det!

Idag är min första dag som arbetslös.

Stort! Stirrar på telefonen varannan minut för att se om jag fått något nytt mail bara för att inse att jag är bortkopplad från arbetsvärden. En märklig känsla efter 1,5 år med mail och telefonsamtal i tid och otid.

Först på dagordningen idag stod att ansöka om föräldrapenning. 40 minuter, och två telefonsamtal med försäkringskassan, senare tror jag att jag har lyckats.

 

 

